Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 921 ggr
savvyranch
2014-11-09 18:30

Skador av blodmasken

Blodmasken kan göra allvarlig skada i hästens mag och tarmsystem. 

Den suger på tarmväggen och det blir ärrvävnad som består av bindväv. Denna bindväv är inte lika elastisk som den ursprungliga tarmhinnan vilket gör att tarmen inte längre är lika elastisk. 

Kolla masken noga och avmaska antingen tradiotionellt eller med örter. Jag rekommenderar att man avmaskar med kemiskt maskmedel om man har mycket mask och efter det kan man använda AME produkter - Formula 11 eller Verm-x för att förhindra att nya maskar kommer tillbaka 

Regeln är att alternativa behandlingar inte botar sjukdomar utan förebygger dem och stärker kroppen. 

Min egen häst hade väldigt mycket blodmask - den lilla. och har varit så sjuk att jag trodde att hon skulle gå åt. 

Men jag behandlar henne med aloe vera, ame produkter och massage och promenader. 

En så sjuk häst får man räkna med att det tar 1 är innan man har ett bra resultat. Om du inte har utbildning så be om hjälp. Men det är värt mödan jag lovar. 

Jag kommer att fortsätta skriva om min häst här. Kom in och titta. 

Hon är fortfarande inte helt utom fara - är man så sjuk som hon har varit så kan det bli bättre men samtidigt vända väldigt fort. 

Vi kämpar på och håller tummarna

värd för http://hastmassage.ifokus.se/

Lev livet här och nu. Kärleken övervinner allt

Annons:
Upp till toppen
Annons: