Annons:
Etikettmin-vardag-med-hästarna
Läst 628 ggr
savvyranch
2/16/14, 9:42 PM

Känns bra

Imorgon ska jag åka till Sundsvall och hämta ett varmblod. Den är klar som travhäst och räddas nu av en kund till mig. Självklart hjälper jag till. 

Ni som tar hand om dessa hästar som "blir över" borde få en medalj. Och va me tid och pengar ni lägger ner på dom. För att inte tala om kärleken de får. 

Underbart

PS. Men man måste vara beredd på att lägga ner arbete innan den är klar att bli ridhäst. Nya muskler ska till och den har ofta förslitningar efter en tävlingkarriär. Men det är så härligt hästar även som ridhästar. 

En medalj till er

värd för http://hastmassage.ifokus.se/

Lev livet här och nu. Kärleken övervinner allt

Annons:
Fjäril
2/17/14, 8:16 PM
#1

Lycka till! 

Jag har själv en travare idag (en som ska gå lopp) men ägde en "gammal" travare (11år är mycket för dem) för några år sedan. Hon blev en fin ridhäst som jag hade roligt med. Vi hoppade och hittade på en massa kul 🙂

Kärlek, närhet och tid för hästen är A och O.

Sajtvärd på Övernaturligt

savvyranch
2/19/14, 8:08 AM
#2

Hej

Ja de blir "gamla" inom travet men det är härligt att se att de kan få ett bra liv efter deras tävlingskarriär. Det borde vara en merit för en tränare att deras hästar har tävlat men fortfarande är så fina efter karriären att de kan bli ridhästar. 

Dessa hästar är så personliga och de är vana vid många olika situationer så de är många gånger en bra nybörjarhäst. Bara de tar hjälp till att skola om dem.

Den här hästen som vi hämtade kommer att få en bra hästliv med människor som verkligen älskar sina hästar och lägger tid på både träning och rehabilitering. 

Kanon

värd för http://hastmassage.ifokus.se/

Lev livet här och nu. Kärleken övervinner allt

Caroline L
2/19/14, 10:35 PM
#3

Jag hade en underbar tid med mitt varmblod. ^^ Jag har aldrig känt mig så säker och trygg i sadeln som på henne. Där kunde man sitta som i en fåtölj och vara säker på att inget skulle hända.

Men från marken var hon en riktig bus-fia. När man kommer och ska öppna hagen kunde hon trycka sig fram och rymma iväg för att sedan springa runt och retas, "du kan inte ta mig" liksom. Hela tiden med öronen fram, svansen höjd och lyckliga sparkar.

Varenda dag jag kom till stallet hade någon av de andra installade något roligt att säga om henne. ^^

Så jag tycker det är en otroligt charmig och personlig ras som jag personligen kärat ner mig i. Jag undrar om min nästa häst ska vara ett varmblod  det med.


Upp till toppen
Annons: