Annons:
Etikettatt-tänka-på
Läst 523 ggr
savvyranch
2/11/14, 9:40 AM

Om hästen inte mår bra

Jag tycker att det är viktigt att göra allt för att hjälpa hästen då den inte mår bra. Det finns en massa människor som arbetar med alternativ vård vilket är jättebra och fungerar super. Men ibland kanske många tror att de klarar mer än de faktiskt gör, vilket gör att djuret lider i onödan och ägaren blir fattig. 

Tråkigt tycker jag. Därför tycker jag att en sån här sida är så viktig. Att kunna fråga och ta ett riktigt beslut. 

Det är viktigt att veta att alternativ vård är ett komplement till veterinären. Absolut inte istället för. Vi kan hjälpa hästen i förebyggande syfte och rehabilitering. 

Vid minsta osäkerhet ska man kontakta veterinär. Ge hästen vård och sen rådfråga veterinären om och när det är dags för rehabilitering. 

Så 

Förebyggande med kosttillskott, örter och behandlingar. 

Vid osäkerhet - ring veterinären. Ge den vård som krävs och komplettera sen med alternativ vård om det behövs. 

Sjukdomar, leder, större sår, mask, frakturer eller om hästen mår dåligt - det ska veterinären behandla. 

Kram

värd för http://hastmassage.ifokus.se/

Lev livet här och nu. Kärleken övervinner allt

Annons:
Fjäril
2/11/14, 8:04 PM
#1

Du har helt rätt i det du skriver. Som med oss människor, vi ska inte utesluta det ena eller det andra, utan istället se dem som ett komplement till varandra.

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: