Hästmassage iFokus

Hästmassage

Etikettmin-vardag-med-hästarna
Läst 1075 ggr
savvyranch
0

Inridning av Yellow Stone

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min härliga envisa ponny har börjat sin väg till att bli ridhäst på allvar. Jag har alltid hanterat hästarna mycket och tränat men det här med ridning tar jag då jag tycker att hästen är mogen. Det kan vara så individuellt från häst till häst. Både psykiskt och fysiskt. 

Yellow har alltid varit speciell, det ser man inte minst på hur hon beter sig med de andra hästarna i hagen. Hon bara gör och de andra orkar inte stå emot. 

Men det senaste året har hon börjat förstå "hästspråket" och börjat bete sig som hon ska med de andra hästarna. Hon har förstått att gå undan vid tillsägelse och formar sig mer efter flocken, även om hon fortfarande har lite kvar. Jag ser också att de andra ställer större krav på henne 

Även i min hantering med henne så börjar hon vara så pass lugn att hon hinner lyssna på mig och kan stå still längre stunder. Hon vill lära och tar sig tid till att lyssna. Och blir så stolt då hon klarar uppgiften man ger henne. Men om det blir för mycket så gör hon uppror. Så ett steg i taget. 

Nu har Natalie ridit henne tre gånger och jag arbetar från marken. Hon har fått ett bett i munnen och har börjat tycka det går för sig. Har tidigare använt bettlöst. 

Spännande

värd för http://hastmassage.ifokus.se/

Lev livet här och nu. Kärleken övervinner allt