Hästmassage iFokus

Hästmassage

Etikett: min-vardag-med-hästarna
Läst 543 ggr
savvyranch
0

Lekt med hästarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag och igår var jag ute och lekte med hästar. Det är så härligt.

Jag tog in min Appaloosa valack Ceasar och ställde honom i duschspiltan i stallet. Borstade och mös en stund. 

Gick in i sadelkammaren för att hämta träns och tömmar för att jobba från marken. Då jag kommer ut är han inte kvar….. (han står alltid lös). 

Går ut i paddocken och där står han med de andra hästarna som är på andra sidan stängslet. - Jaha vad hade du tänkt nu då? säger jag. Han lyfter på huvudet, tittar på mig och tittar sen bort. Hmmmm

Jag sätter mig ner på huk. Han reagerar inte. Jag börja prata med honom och till slut kommer han fram till mig och vi myser en stund. 

- Vill du leka istället? Okej

Vi går in i stallet och jag hämtar repgrimma, arbetsrep och stick men sätter på tränset ovanpå. Ifall leken blir bra. 

Vi går ut och börjar leka 7 games. Det är så härligt då man känner att hästen är med dig och ni börjar samarbeta och allt känns lugnt och fint. När jag tittar upp står hästarna i hagen med sänkta huvuden och kopplar av. 

Då sätter jag på tömmarna och vi börjar arbeta lite. Men bara så länge att det känns bra fortfarande. 

Då allt är klart går vi tillbaka till stallet. "Klär av alla saker" och tar med hösäckarna ut till de andra hästarna. 

Härlig dag och samvaro blev det idag

värd för http://hastmassage.ifokus.se/

Lev livet här och nu. Kärleken övervinner allt

JustMySelf
0

Haha, det är som din egen lilla dagbok den här sajten 😉