Hästmassage iFokus

Hästmassage

Etikett: min-vardag-med-hästarna
Läst 611 ggr
savvyranch
0

Jag och mina hästar

Hej igen

Igår var jag ute och red med min appaloosa valack och tog min ponny på släp. Vi har bara bott på gården sedan jul så det är dags för henne att bekanta sig med omgivningarna. Det gick bra men hon trippade nästan hela tiden och då det kom en bil så tryckte hon sig mot oss.  Annars var det en härlig ridtur. 

På kvällen mös jag med mitt arabsto som har varit lite dålig men blivit mycket piggare sedan jag började ge henne mag och tarm medel från AME produkter. Jag satt på huk och borstade hennes ben då hon böjde ned huvudet och vi bara mös tillsammans. Kärlek det!

Idag har jag tränat NH med gårdens ena varmblod. Hon har stått i tre månader så de ville att jag skulle hantera henne lite innan det är dags att sätta fart på henne. 

Hon är stel i kroppen. Har varit trångskodd och fått strålröta. Vi tog av henne skorna för två månader sedan och det har blivit bättre men en hel del spänningar sitter kvar. Vi får se om vi kan få bort dem. 

Hon var inte helt villig till lekarna men efter lite pyssel och övertalning så gick hon fint och uppskattade att det inte "var värre än så". Okej då jag gör väl som du säger. Ha ha. 

Som sagt ett sto får man lämna in en ansökan hos för att se om det passar, men om man sköter sina kort rätt så har man en vän för livet. 

Visst är det härligt med hästar!!!!

värd för http://hastmassage.ifokus.se/

Lev livet här och nu. Kärleken övervinner allt