Hästmassage iFokus

Hästmassage

Etikettdiskutera-hästar
Läst 661 ggr
savvyranch
0

Ryttareliten

Har ni tittat på tv programmet Ryttareliten?

Vad tycker du om den serien?

Annelie

värd för http://hastmassage.ifokus.se/

Lev livet här och nu. Kärleken övervinner allt

viktoria91
0

Jag tycker om den! Hästsporten behövs verkligen lyftas fram i media. Dock gillar jag inte dem som kallar ryttarna för rika snobbar, vad är inte Zlatan då med sin miljonlön? Men han klagas det inte på.

Hästsporten är tuff, det är inget för klena. Ett litet misstag, en ouppmärksammad sekund kan kosta en livet.

savvyranch
0

Ja du har helt rätt. 

Väldigt bra skrivet. Men kanske reagerar man på att det är lite snobbigt. Skulle vara spännande att se på oss andra. Vi som jobbar stenhårt för att komma någonstans. 

Det är så väldigt många som rider på lägre nivåer och som är jätteduktiga. 

Men det kanske kommer

värd för http://hastmassage.ifokus.se/

Lev livet här och nu. Kärleken övervinner allt

viktoria91
0

#2 Klart att det kan upplevas snobbigt med deras gårdar m.m. men återigen så bor nog inte Zlatan och andra sådana nissar i en 1:a på andrahands kontrakt i slummen. ;) Elitryttarna har fått kämpa för att ta sig dit dem är, som dem flesta andra idrottare.

Facie
0

Startade faktiskt en tråd om detta i ett annat hästforum och jag tycker verkligen programmet är jättebra, det visar en rättvis bild av hur elitryttarna faktiskt har det.

Visst är det otroligt mycket press på dem? Herrgud vilken ångest dem ser ut att ha.

Pretty wise //

viktoria91
0

Jag hade aldrig klarat pressen även om deras liv och allt dem uppleveler verkar underbart!

Facie
0

Bröderna Zetterman har det ju värst, de får ju kämpa med att få ekonomin att gå ihop och är beroende av utomstående sponsorer.

Charlotte, Lisen och Peder verkar däremot ha det lite mer stabilt, dock är det äldre. 

Tror inte heller att jag hade velat vara elitryttare, hade hellre haft ett försäljningsstall isf :)

Pretty wise //

viktoria91
0

#6 ja, dem "äldre" har varit med längre och har stabilare grund att stå på. Tycker det är kul att dem bjuder på sig själva och ställer upp på programmet. Vem fasiken skulle vilja ha en kamera upptryckt i ansiktet precis innan man ska täcka stora klasser?;-)

Facie
0

#8 Ja, det är kul att "lära känna dem" lite mer. Pressen på dem är väl redan så stor att de känner att de inte kan bli mycket värre xD Eller så är de så fokuserade på sin uppgift att de glömmer av allt runt omkring. Tycker det verkar värre när kamrorna kommer efter de förlorat eller när de är riktigt missnöjda/besvikna.

Pretty wise //

mermaidVSsailor
0

Tycker att det är ett toppenprogram ! :) Verkligen inspirerande .

Put your guns away it´s teatime